Jak zacząć zarabiać z własnych pasji?

Wszyscy mamy jakieś pasje i hobby. Dla jednych osób będzie to układanie puzzli, a dla innych malowanie figurek. Jednak nigdy nie można zakładać, że na naszej pasji nie da się zarobić. Większość założonych biznesów zaczęła się od hobbystycznego zainteresowania. Oczywiście w wielu branżach trzeba mieć specjalistyczne umiejętności czy też kwalifikacje nadane na przykład przez państwową komisję egzaminacyjną. Ale jeśli interesujemy się tematem, to z chęcią podniesiemy swoje kwalifikacje. Czy zatem warto pomyśleć o zarobkowaniu na czymś, co po prostu lubimy?

zarkobki_z_pasji

Pasja a potencjał zarobkowy

W obecnej sytuacji, gdy choćby rok temu sporo osób musiało spędzać większą ilość godzin w domu, niż na zewnątrz, trzeba było znaleźć sobie jakiejś zajęcie. Dzięki temu mogliśmy odkryć nowe pasje, które pobudziły nas do działania. A nawet mogły sprawić, że zaczniemy się zastanawiać, po co nam praca na etacie, skoro możemy rozwijać swoje zainteresowania i jeszcze na nich zarabiać. Pozostaje jednak pytanie: jakie hobby daje nam możliwość realnego osiągnięcia przychodów?

Jeśli ktoś lubi pisać opowiadania, bajki dla dzieci czy felietony, może pokusić się o publikacje na stronach do tego przeznaczonych, wydanie ebooka czy papierowej książki. Także osoby, które zajmują się rękodziełem, mają największy potencjał zarobkowy. Ręcznie robiona biżuteria, dziergane ubrania, dodatki do ozdoby domu czy nawet meble, zawsze znajdą swoich odbiorców. Dla nich miejsce na rynku znajdzie się zawsze.

A co jeśli lubimy układać puzzle? Na samym fizycznym układaniu nie zarobimy, ale możemy pomagać innym. Prowadzenie podcastu o metodach układania puzzli, prowadzenie kanału na YT i monetaryzacja filmów, a nawet zrobienie kursu wydanego w formie ebooka, pomoże nam na tym zarobić. Zawsze można też pokusić się o założenie sklepu internetowego z puzzlami ściganymi z różnych krajów świata, które w innych sklepach są niedostępne. Coraz więcej osób interesuje się tym hobby, a więc możemy świetnie się bawić i sprzedawać naszą wiedzę lub produkty, które nie są łatwo dostępne.

Storytelling — najlepszy marketing dla firmy z pasji?

Kiedy już postanowimy, że chcemy zarabiać tylko na swoim hobby i przekształcić je w profesjonalną firmę, warto pomyśleć o marketingu. Bez promocji i reklamy, klienci się nie znajdą. Obecnie jest naprawdę wiele metod reklamowania przedsięwzięć zarówno w Internecie, jak i offline. Ale trzeba się wybić wśród konkurentów. Firma, która powstała z pasji ma już jeden element, który ją wyróżnia: nas, założycieli. Opowiedzenie potencjalnym klientom kim jesteśmy, dlaczego się tym zajmujemy i że jest to nasze hobby oraz dziedzina, której poświęcamy cały wolny czas, będzie działać lepiej niż niska cena. Wykorzystanie storytellingu i budowanie bliskiej więzi z klientami, którzy tak jak my mają to samo hobby, będzie najlepszą inwestycją. Do niej można dodać bardziej klasyczne formy marketingu, które ją uzupełnią. Ale warto pamiętać, że firma z pasją będzie celować w klientów, którzy tak jak my mają swoją pasję i chcą ją rozwijać.