Zakładanie firmy, czyli jak projektowanie logo wpływa na budowanie nowej marki

Niepewna sytuacja gospodarcza w dobie pandemii nie sprzyja zakładaniu nowych firm. Przyszli przedsiębiorcy stoją przed poważnym wyzwaniem, którego nie ułatwia też skomplikowana ścieżka prawno-skarbowa. Dla osób, które chcą zrealizować swój pomysł na biznes, mamy kilka przydatnych wskazówek. Dzięki nim cały proces będzie łatwiejszy od strony formalnej i praktycznej, bo pozwoli im na uniknięcie paru pułapek finansowych i marketingowych.

zakladanie-firmy-czyli-jak-projektowanie-logo-wplywa-na-budowanie-nowej-marki

Profesjonalne doradztwo w zakładaniu firmy

W Polsce proces zakładania firmy, chociaż w dużej mierze już elektroniczny, wciąż wymaga często osobistej wizyty w urzędzie. Jako przyszli przedsiębiorcy musimy zadbać o takie elementy jak:

– założenie konta bankowego na firmę,

– wybranie formy opodatkowania w urzędzie skarbowym,

– zgłoszenie firmy w CEIDG,

– zgłoszenie w ZUS,

– wybranie firmy rachunkowej (księgowości)

– zakup niezbędnych sprzętów, wynajęcie lokalu i zatrudnienie pracowników.

Pozornie niedługa lista może okazać się bardzo problematyczna zwłaszcza w zakresie kontaktów z urzędami i wyboru najkorzystniejszej formy opodatkowania. Nie bójmy się skorzystać z rad doświadczonych doradców, zwłaszcza że często taką pomoc oferują biura księgowe, które potem mogą prowadzić naszą firmową rachunkowość i reprezentować nas przed urzędem skarbowym. 

Fundament działań marketingowych

Załatwienie formalności to wierzchołek góry lodowej prowadzenia firmy. Samo założenie działalności nie oznacza, że od razu pojawią się klienci, należy więc podjąć odpowiednie kroki marketingowe. Podstawowym jest stworzenie strony www, dzięki której można dotrzeć do potencjalnych odbiorców. Nie bez znaczenia okazuje się również projektowanie logo, czyli wizualnego znaku graficznego, z którym będzie kojarzona firma. Klienci dzięki logo łatwiej identyfikują się z marką, a ona sama staje się bardziej rozpoznawalna na tle konkurencji. Logo pozostaje ważnym symbolem marketingowym, który umieszcza się często na sprzedawanych produktach, ale też wizytówkach, dokumentacji, materiałach reklamowych (ulotkach, gadżetach).

Rozpoznawalność marki dzięki logo

O potężnej sile znaków graficznych świadczy sukces największych światowych marek. Ich loga są znane i rozpoznawalne nawet przez te osoby, które nie korzystają z ich produktów i usług. Znają je jednak, potrafią wyróżnić na tle innych, co z punktu widzenia marketingowego jest ważną częścią budowania świadomości marki. To prosty zabieg socjologiczny: społeczeństwo mające wiedzę o marce, chętniej o niej mówi i chętniej do niej wraca w swoich zakupach.

Projektowanie logo – od czego zacząć?

Z praktycznego punktu widzenia: od znalezienia profesjonalnej firmy, która zajmie się jego stworzeniem. Logo powinno wizualnie odzwierciedlać cechy charakterystyczne dla firmy, przede wszystkim jej nazwę lub branżę, w jakiej działa. Musi być czytelne i jednoznacznie kojarzyć się z daną marką, a przy tym nie być podobne do innych projektów. Przy projektowaniu loga warto skupić się na odpowiedzi na pytanie, co chcemy przekazać osobie, która na nie patrzy. Od strony technicznej logo powinno wpasowywać się w ogólną identyfikację wizualną, jaką obrała firma. Może być związane np. z tematyką strony www albo w subtelny sposób nawiązywać np. do czołowego produktu albo usługi.